Klienci flotowi
KLIENCI POSIADAJĄCY ZARZĄDZANIE SZKODAMI W UMOWIE SERWISOWEJ
Klienci posiadający obsługę serwisową w zakresie zarządzania szkodami komunikacyjnymi, w celu należnego koordynowania procesu likwidacji szkody komunikacyjnej przez Centrum Techniczne VWFS, zobligowani są do wypełnienia formularza zgłoszenia szkody komunikacyjnej, który znajduje się w poniższym linku:
- Po otrzymaniu prawidłowo wypełnionego formularza zgłoszenia szkody komunikacyjnej, Centrum Techniczne VWFS zgłasza szkodę do Towarzystwa Ubezpieczeniowego z polisy ubezpieczeniowej, w zależność od charakteru szkody z polisy OC sprawcy, bądź z polisy AC.
- Centrum techniczne VWFS wystawia oraz przesyła zlecenie naprawy pojazdu do wybranego serwisu należącego do autoryzowanej sieci naprawczej VWFS
- Klient, zwrotnie otrzymuje maila z potwierdzeniem zarejestrowania szkody komunikacyjnej wraz z nadanym numerem szkody, danymi kontaktowymi do serwisu naprawczego, danymi przydzielonego opiekuna szkody po stronie Centrum Technicznego VWFS oraz listą dokumentów, niezbędnych do dostarczenia w celu kontynuacji procesu likwidacji szkody
- Serwis naprawczy w ciągu 2 dni roboczych skontaktuje się z klientem i umówi na oględziny oraz naprawę pojazdu.
- O zakończeniu naprawy pojazdu klient zostanie poinformowany przez serwis naprawczy.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości oraz pytań podczas procesu likwidacji szkody, będą Państwo mogli skontaktować się bezpośrednio z przydzielonym opiekunem szkody po stronie Centrum Technicznego VWFS bądź mailowo na adres szkody.flota@vwfs.com. Tel. kontaktowy do Centrum Technicznego VWFS: 22-538 76 00.
KLIENCI FLOTOWI BEZ OBSŁUGI ZARZĄDZANIA SZKODAMI
Klienci flotowi nie posiadający umowy serwisowej zawierającej obsługę szkód komunikacyjnych, cały proces likwidacji szkody i rozliczenia kosztów naprawy zobligowani są wykonać we własnym zakresie.
Poniżej przedstawiamy kroki, o których należy pamiętać:
- Zgłoś szkodę bezzwłocznie po jej wystąpieniu do Ubezpieczyciela; w przypadku szkód z OC sprawcy, zgłoś również taki fakt na Policję.
- Ubezpieczyciel zwrotnie prześle indywidulany numer szkody, będzie on niezbędny w całym procesie likwidacji szkody komunikacyjnej
- Mając już nadany numer szkody, zgłoś się do serwisu należącego do sieci Autoryzowanych Stacji Obsługi danej marki.
- VWFS wystawi zgodę/upoważnienie do odbioru odszkodowania przez wskazany serwis naprawczy. W tym celu uzupełnij poniższy wniosek o wystawienie upoważnienia w szkodzie do odbioru odszkodowania.
- Upoważnienie zostanie odesłane zwrotnie mailowo do osoby zgłaszającej szkodę oraz do Towarzystwa Ubezpieczeniowego.
- Wykonaj naprawę pojazdu w autoryzowanej stacji obsługi pojazdów danej marki.
- Koszty naprawa powinny zostać rozliczone bezgotówkowo pomiędzy Towarzystwem Ubezpieczeniowym, a serwisem naprawczym.
Pamiętaj!
Towarzystwo Ubezpieczeniowo pokrywa koszty naprawy zgodnie z wariantem zawartej polisy ubezpieczeniowej.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości oraz pytań do procesu likwidacji szkody, mogą Państwo skontaktować się mailowo na adres szkody.flota@vwfs.com. Tel. kontaktowy do Centrum Technicznego VWFS: 22-538 76 00.
SZKODA CAŁKOWITA
Szkoda częściowa, może zostać zakwalifikowana przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe jako szkoda całkowita, w przypadku gdy naprawa pojazd jest ekonomicznie nieuzasadniona.
W takim przypadku:
- Po powzięciu informacji, że szkoda została zakwalifikowana jako całkowita, należy niezwłocznie przesłać informację oraz dokumenty drogą elektroniczną do Centrum Technicznego VWFS
- Otrzymaną decyzję Ubezpieczyciela, wyliczenie szkody całkowitej, wyliczenie wartości pojazdu, wyliczenie wartości pozostałości, należy przesłać na adres: szkodycalkowite.flota@vwfs.com
- Po otrzymaniu oficjalnej decyzji o zakwalifikowaniu szkody jako całkowita, VWFS zawiesza umowę leasingu przedmiotowego pojazdu i wstrzymuje proces naliczania opłat miesięcznych.
- W zgłoszeniu szkody całkowitej, prosimy o wskazanie adresu postoju uszkodzonego pojazdu oraz informację gdzie znajdują się nw. dokumenty:
- Dowód rejestracyjny (w przypadku zatrzymania dowodu- pokwitowanie zatrzymania dowodu przez policję)
- aktualne potwierdzenie OC
- 2 komplety kluczyków
- książka serwisowa
- instrukcje obsługi
- karta pojazdu (jeśli została wydana)
- Dokumenty wskazane powyżej jest zobligowany dostarczyć do Centrum Technicznego VWFS użytkownik przedmiotowego pojazdu- osobiście, bądź przesyłką kurierską)
- Odszkodowanie zostanie przekazane przez Ubezpieczyciela na konto VWFS.
- VWFS przystąpi do sprzedaży pozostałości pojazdu zgodnie z jednym z poniższych wariantów:
- Klientowi korzystającemu z pojazdu na podstawie umowy leasingu
- Oferentowi na podstawie oferty otrzymanej z Towarzystwa Ubezpieczeniowego
- Oferentowi na podstawie ofert zebranych z aukcji internetowej
- Ostateczne rozliczenie szkody całkowitej oraz umowy leasingowej zgodnie Ogólnymi Warunkami Umów Leasingu nastąpi po sprzedaży i odbiorze pozostałości przez nabywcę oraz po otrzymaniu pełnego należnego odszkodowania od Ubezpieczyciela. Rozliczenie umowy z klientem następuje na podstawie Noty Księgowej.
- W przypadku wystąpienia kosztów parkingowych do ich pokrycia zobowiązany jest użytkownik.
- Na użytkowniku spoczywa obowiązek zabezpieczenia kompletu kluczyków i dokumentów do pojazdu oraz dopilnowania, aby stan pojazdu w momencie odbioru przez nabywcę był zgodny ze stanem z dnia oględzin. W przypadku kiedy stan pojazdu nie będzie zgodny ze stanem z oględzin, użytkownik zobowiązany będzie do pokrycia kosztów z tym związanych.
- Przypominamy o konieczności posiadania aktualnego ubezpieczenia OC do momentu formalnego zbycia pozostałości pojazdu.
SZKODA KRADZIEŻOWA
- Kradzież należy zgłosić niezwłocznie na policję i uzyskać potwierdzenie zgłoszenia kradzieży.
- Szkodę należy zgłosić niezwłocznie do Zakładu Ubezpieczeń zgodnie z warunkami ubezpieczenia i uzyskać nadany numer szkody.
- Po zgłoszeniu kradzieży na policję oraz do ubezpieczyciela, szkodę należy zgłosić do Centrum Technicznego VFWS na adres szkodycalkowite.flota@vwfs.com
- Po otrzymaniu oficjalnego potwierdzenia zgłoszenia kradzieży na policję, VWFS zawiesza umowę leasingu przedmiotowego pojazdu i wstrzymuje proces naliczania opłat miesięcznych.
- Użytkownik ma obowiązek zabezpieczyć wszystkie kluczyki, sterowniki od pojazdu, oryginał dowodu rejestracyjnego, oryginał potwierdzenia zgłoszenia kradzieży na policji oraz wszelką dokumentację i materiały wymagane w trakcie likwidacji szkody przez policję, ubezpieczyciela oraz pracownika VWFS.
- Centrum Techniczne przekaże do Towarzystwa Ubezpieczeniowego zgromadzone dokumenty pojazdu, dowód rejestracyjny, kartę pojazdu, 2 kpl kluczy z pilotami, potwierdzenie zgłoszenia kradzieży na policję, decyzję wyrejestrowanie pojazdu z wydziału komunikacji, cesję przeniesienia praw własności oraz postanowienia z Prokuratury.
- Odszkodowanie zostanie przekazane przez Ubezpieczyciela na konto VWFS.
- Ostateczne rozliczenie szkody kradzieżowej oraz umowy leasingowej zgodnie Ogólnymi Warunkami Umów Leasingu nastąpi po otrzymaniu pełnego należnego odszkodowania od Ubezpieczyciela. Rozliczenie umowy z klientem następuje na podstawie Noty Księgowej.
Klienci leasingowi
W przypadku, jeżeli na leasingowanym pojeździe wystąpi szkoda komunikacyjna w pierwszej kolejności należy zgłosić szkodę w Towarzystwie Ubezpieczeniowym- niezależnie czy jest to szkoda likwidowana z AC czy OC sprawcy. Po otrzymaniu numeru szkody, prosimy zgłosić zdarzenie na infolinii pod numerem 22 528 96 28 lub z telefonów stacjonarnych 800 103 301 w celu uzyskania zgody na wypłatę odszkodowania.
Podczas zgłoszenia szkody możesz zostać poproszony o:
- numer klienta lub numer umowy
- NIP bądź regon firmy
- datę szkody
- numer szkody
- sposób rozliczenia szkody (bezgotówkowo, na podstawie kosztorysu)
- dane zakładu naprawczego
- dane Towarzystwa Ubezpieczeniowego
Rekomendujemy naprawę pojazdu w Autoryzowanej Stacji Obsługi danej marki. Decyzja o wypłacie odszkodowania wydawana jest również na prośbę Towarzystwa Ubezpieczeniowego. Za sporządzenie dokumentu pobierana jest opłata zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
SZKODA CAŁKOWITA – KASACJA
Korzystający lub Ubezpieczyciel za pośrednictwem listu lub mailem zgłasza informację o szkodzie całkowitej na leasingowanym pojeździe do Volkswagen Financial Services.
Po stronie Finansującego nastąpi wstrzymanie fakturowania (ostatnia faktura za raty miesięczne wymagana jest za miesiąc, w którym wystąpiła szkoda).
Sprzedaż pozostałości samochodu w pierwszej kolejności proponowana jest Korzystającemu lub osobie przez niego wskazanej. W przypadku rezygnacji z zakupu przez użytkownika Volkswagen Financial Services we własnym zakresie poszukuje chętnego na zakup pozostałości.
Jeżeli Korzystający pisemnie zrzeka się prawa pierwokupu wraku powinien również:
- wskazać miejsce postoju wraku
- przesłać do VWFS komplet dokumentów samochodu (dowód rejestracyjny/pokwitowanie z policji o zatrzymaniu dowodu, zapasowe kluczyki, książkę serwisową)
Aby dokonać rozliczenia umowy leasingu konieczne jest spełnienie poniższych warunków:
- sprzedaż pozostałości lub decyzja o zezłomowaniu
- wpływ decyzji o wypłacie odszkodowania, wpływ odszkodowania na konto lub odmowa wypłaty odszkodowania do Volkswagen Financial Services.
Następnie dokonywane jest rozliczenie i zamknięcie umowy zgodnie z Ogólnymi Warunkami Umów Leasingowych.
Możliwe jest wydanie warunkowej zgody na kontynuację umowy po wystąpieniu szkody całkowitej. W tym celu należy przesłać informacje w formie listu, mailem lub telefonicznie w odpowiedzi klient otrzyma opis warunków, które muszą zostać spełnione.
SZKODA KRADZIEŻOWA
Korzystający po stwierdzeniu kradzieży zobowiązany jest dokonać zgłoszenia zdarzenia na policji i w Towarzystwie Ubezpieczeniowym. Następnie za pośrednictwem listu lub mailem potwierdza to zgłoszenie w Volkswagen Financial Services.
Po stronie Volkswagen Financial Services nastąpi wstrzymanie fakturowania (ostatnia faktura za raty miesięczne wymagana jest za miesiąc, w którym wystąpiła szkoda). Jednocześnie klient proszony jest o dostarczenie do Volkswagen Financial Services oryginału dowodu rejestracyjnego, oryginału zgłoszenia kradzieży na Policję (lub oryginału umorzenia śledztwa) oraz kompletu kluczyków do pojazdu wraz z pilotami do alarmu.
Po otrzymaniu decyzji o wypłacie odszkodowania i jego fizycznym wpływie na konto Volkswagen Financial Services (lub po wydaniu decyzji o odmowie wypłaty), dokonywane jest rozliczenie i zamknięcie umowy zgodnie z Ogólnymi Warunkami Umów Leasingowych.