Zwrot pojazdu

Klienci leasingowi i flotowi

Jeżeli zawarta z Volkswagen Leasing GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce umowa leasingu przewiduje zwrot pojazdu do Finansującego, zapoznaj się z poniższymi zasadami.

Z pojazdem powinny zostać zwrócone wszystkie otrzymane dokumenty i elementy wyposażenia:

  • dowód rejestracyjny,
  • karta pojazdu, (o ile była przekazana użytkownikowi).
  • polisa ubezpieczeniowa,
  • instrukcja obsługi,
  • książka serwisowa,
  • kody do radia i alarmu,
  • inne dokumenty związane z pojazdem i jego zabezpieczeniami,
  • kluczyki (sterowniki) – wszystkie wydane egzemplarze wraz z pilotami do alarmu, ogrzewania postojowego (webasto) lub sterownikami do innych zabezpieczeń przeciw-kradzieżowych.
  • wszelkie dodatkowe rzeczy będące na wyposażeniu pojazdu (kołpaki, zmieniarki CD, bagażniki dachowe itp.)

Zwracany pojazd powinien być umyty i posprzątany wewnątrz, co umożliwi szczegółowe oględziny stanu technicznego oraz powłoki lakierniczej. Dodatkowe oznaczenia, napisy, znaki reklamowe umieszczone na szybach lub nadwoziu pojazdu powinny zostać usunięte w sposób niepozostawiający śladów uszkodzeń. Jeśli pojazd będzie brudny w dniu zwrotu, oględziny i odbiór może zostać odwołany, a Korzystający – obciążony kosztami zmiany terminu odbioru.

Ocena stanu technicznego pojazdu.

Ocena zostanie wykonana na podstawie oględzin dokonanych przez niezależnego rzeczoznawcę w oparciu o Przewodnik użytkowania i zwrotu pojazdu. Samochody osobowe i Przewodnik użytkowania i zwrotu pojazdu. Samochody dostawcze.

Przewodnik zwrotu pojazdów wyróżnia dwa rodzaje uszkodzeń:

  • dozwolone - wynikające z normalnego zużycia podczas eksploatacji pojazdu (nie wpływają na końcowe rozliczenie kontraktu)
  • niedopuszczalne - nie wynikają z normalnego zużycia podczas eksploatacji i wpływają negatywnie na wartość pojazdu (ich wartość obciąża Korzystającego i jest uwzględniona w końcowym rozliczeniu kontaktu).

Do najczęstszych i najkosztowniejszych uszkodzeń niedopuszczalnych należą: uszkodzone szyby, nadkola, progi, przedarte (przepalone) tapicerki, rdza, porysowany dach, połamane plastiki.

Ocena normatywnego zużycia obejmuje również sprawdzenie stanu opon. Wielu producentów samochodów nie dołącza do wyposażenia koła zapasowego, zastępując je zestawem naprawczym, składającym się ze środka uszczelniającego i kompresora (12 V). Jeśli samochód jest wyposażony w taki zestaw, w momencie zwrotu musi on znajdować się w samochodzie i być w stanie pozwalającym na jego użycie. W przypadku, gdy pojazd był wyposażony w koło zapasowe, obowiązkowo należy umieścić je w samochodzie przed jego zwrotem.

Stan wyposażenia dodatkowego przy zwrocie pojazdu powinien być zgodny z konfiguracją wyposażenia pojazdu u dealera (Zamówienie). Brak jakiegokolwiek elementu spowoduje obciążenie Korzystającego dodatkową opłatą. Wyposażenie dodatkowe to elementy ponadstandardowe, w które samochód wyposażony został fabrycznie lub u dealera, a koszt tego wyposażenia był elementem raty leasingowej.

Na podstawie wykonanej ekspertyzy Korzystający może zostać obciążony kosztami związanymi z uszkodzeniami niedopuszczalnymi, ponadnormatywnym zużyciem, nadprzebiegiem lub brakami w wyposażeniu zgodnie z zapisami zawartymi w umowie leasingu.

W przypadku pytań lub wątpliwości związanych ze zwrotem pojazdu prosimy o kontakt z Zespołem Remarketingu Volkswagen Financial Services.

Przejdź do strony Kontakt


Klienci leasingowi i flotowi

Wypełnij formularz zwrotu pojazdu online.

Klienci leasingowi      Klienci flotowi


Dokumenty do pobrania

  • Nazwa pliku Typ pliku Rozmiar
  • Przewodnik zwrotu samochodów osobowych pdf 11,16 MB pobierz plik
  • Przewodnik zwrotu samochodów dostawczych pdf 13,25 MB pobierz plik

Potrzebujesz pomocy?